وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

جواب سوالات مطرح شده -21-

آقای ابیاری پرسیدند :
ممنون از جواب شما در مورد مسابقه ۳۰ متر کامپوند . هیئت استان فارس مسابقه ۳۰ متر واسه کامپوند برگزار میکنه
 و به صورت قهرمانی استان هم اجرا میشه و حکم قهرمانی از طرف هیئت تیرو کمان استان فارس اهدا میشه
به این خاطر پرسیدم . در ضمن از سال گذشته تا الان که من در مسابقات استان فارس شرکت میکنم فیس ۳۰ متر
 و ۵۰ متر یکی قرار میدن و میگن فرقی نداره اما در مسابقه اخیر انتخابی تیم ملی که در تهران برگزار شد و عکسها رو دیدم مسافت ۵۰ متر از فیس با دو دایره ابی رنگ استفاده شده در این مورد هم توضیح بدید ممنون میشم
( ایا  اندازه فیس ۳۰ و ۵۰ یکی هست ؟)

همونطور که گفتم این مسابقات اجرا می شوند اما به عنوان یک مسافت مستقل و  استاندارد در جهان مطرح نیست . اما شما می توانید به هرصورت که می خواهید مسابقات استانی رو برگزار کنید . البته بدون تغییر در قوانین .. 

فیس های مسافت های کوتاه که 50 و 30 هستند یک اندازه هستند . در سالهای گذشته برای مسافت 50 از فیسهای 80 سانتی متری که از 10 تا 1 بود استفاده می شد . و برای 30 متر از فیس های 80 سانتی متری که از 6 به بعد آن حذف شده بود ( که به فیس 80 سانتی متری 5 حلقه ای معروف است ) استفاده می کردند . 

 اما از 2 سال گذشته به خاطر اینکه مسابقات کامپوند 50 متر شد یک فیس جدید به نام فیس 80 سانتی متری 6 حلقه ای بوجود آمد . یعنی 10 تا 5 امتیاز دارد. 

درنهایت اینکه این دو فیس یکی هستند فقط در امتیاز 5 اختلاف دارند و استفاده از اون ها به جای هم ایراد نداره مگر مسابقات قهرمانی های جهان ( یا کشور در بعد کوچکتر ) ... البته فیس هاای 80 سانتی متری 5 حلقه ای از سال 2013 احتمالا حذف خواهد شد . اگر به توضیحات تکمیلی احتیاج بود بفرمائید . 

نظرات 1 + ارسال نظر
حسن ابیاری پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:00 ب.ظ

ممنون از اینکه با دقت جواب سئوالات رو شرح میدهید . همین که هرسئوالی واسه تیرانداز پیش اومد و میدونیم که شما به عنوان یه مرجع معتبر و رسمی جواب قاطع میدهید خیالمون راحته .همیشه شاد و سلامت باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد