وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

جواب سوالات مطرح شده -2-

سوالات مطرح شده از طرف آقای فتحی :
سوال-1 در یک مسابقه 30متر در هنگام مسابقه اگر سر داور سوت 30ثانیه محکمتر از آنچه که باید باشد بزند وتیر انداز به همین علت اعلام کند که تیرش میس شده آیا سر داور میتواند بخاطر زدن آن سوت 30ثانیه که بلندتر از معمول بوده مجدد ا اجازه تیر اندازی بدهد یا همان نمرهی میس را باید لحاظ نماید . 
اول از همه لازم به توضیح است که بهتر است برای اعلام 30 ثانیه ( به دلیل نبود تایمر در اکثر مسابقات ) از سوت استفاده نشود و اگر امکان استفاده از پرچم یا صفحه های راه راه ( zebra plate) استفاده شود . اما درحال حاضر در مسابقاتی که تیم فدراسیون برای برگزاری آن می روند اگر تایمر نباشد 30 ثانیه را به صورت کلامی اعلام می کنند . استفاده از سوت برای اعلام 30 ثانیه تیرانداز را به اشتباه می اندازد .
اما در باره سوال شما باید گفت که ما به هیچ عنوان re-shoot نداریم . تیری که  شلیک شده حتی اگر به خاطر مشکل فنی میس شده و باعث باخت تیرانداز شده است ، قابل برگشت نیست . اما اگر تیراندازی تیر خود را نزند ( درصورتی که مشکلی از طرف برگزار کننده در مسابقه بوجود بیاید ) می توان به او زمان مجاز را داد . 

سوال-2 در همین مسابقه 30متر در 1/4 ، اگر سرداور دوسبیل را درکنار هم قرار داده ( سبیل 5 و6) ودرحین مسابقه بطور مثال تیراندازان سبیل 5 باهم سر ایستادن بتوافق نرسند وبا هم مشکل پیدا کنند آیا سرداور میتواند مسابقه را متوقف نموده وفواصل را زیاد نماید ودوباره ادامه مسابقه صورت پذیرد

زمانی که اندازه های مجاز رعایت شود این مشکلات پیش نمی آید . هر تیرانداز 80 سانتی متر فضا لازم دارد . اگر اندازی های بین سیبل ها در شرایط استاندارد بوده ( زمانی که 2 نفر قرار است روی سیبل تیر نزنند در هر 2 متر 1 سیبل قرار می گیرد ) فقط لازم است که مرکز سیبل روی خط آتش مشخص شود ، از هر طرف 40 سانتی متر به چپ و راست اندازه گیری شود و در آن محل ها محل ایستادن ورزشکاران است که دیگر حق اعتراضی نخواهند داشت . 


نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی اسکندری چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:49 ب.ظ

سلام خسته نباشی خانم رسولی
یه سوال داشتم

وظایف و اختیارات میز DOS چیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد