وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

پاسخ به سوالات مطرح شده

با سلام و قبولی طاعات از سرکار خانم رسولی سوالی داشتم لطفا در صورت امکان تحقیق کنید و توضیح دهید علت قرمز شدن باکس ایران چی بود دقیقا چه تغییری صورت گرفته اعم از ادرس تلفن نام کسییا هرچیز دیگری مرسی لطف میکنید


از لطف شما سپاسگارم و امیدوارم که عبادات شما هم در درگاه پروردگار مورد قبول واقع شود
با توجه به تغییر نام رئیس فدراسیون ، دبیر فدراسیون ، آدرس، شماره تلفن ها و آدرس ایمیل فدراسیون از اسامی قبلی به اسامی جدید این باکس قرمز شده بود .

پاسخ سوالات مطرح شده -45-

آقای امید پرسیدند:
با سلام اگربه عنوان تیرانداز که در فوم کنار تیر میزنیم متوجه تغلب در فوم دیگری شویم چه طور میتوان اعتراض کرد و ثابت کرد مثلا فوم 1 و 2 مخصوصا اگر تبانی صورت گرفته باشد در صورت اثبات جریمه ورشکار متغلب چیست لطفا دقیق توضیح دهید چون متاسفانه تغلب خیلی شده و مخصوصا به خاطر دوستی بین ورزشکارا و رودربایستی معمولا کسی با مشاهده تغلب هم چیزی نمیگن!!!

متاسفانه ثابت کردن این موضوع بسیار سخت است.چون شواهدی وجود ندارد که بتوان خیلی دقیق نسبت به این موضوع نظر داد . فقط در یک مورد این اتفاق افتاد که بتوان ثابت کرد که تقلب از سوی یکی از تیراندازان اتفاق افتاد و به دلیل اینکه داور بر این موضوع نظارت داشت و فیس تازه عوض شده بود . توانستیم با دلیل منطقی جلوی آن تیرانداز گرفته شود . اما مدتی است که داوران این موضوع را به شدت زیر نظر دارند و در صورت بروز اشتباه از سوی تیراندازان در صورتی که بار اولی باشد ، فقط به او اخطار داده شده و امتیازات تصحیح می شود . اما لیست اسامی این افراد در این کمیته موجود است که در صورت تکرار دوباره آن تیرانداز ( در صورتی که داور این خطا را متوجه شود) ، مسلما تیرانداز خاطی از زمین مسابقه اخراج خواهد شد.

اما بهترین راه برای مطمئن شدن این است که موضوع را به صورت خصوصی با داور خط مطرح نمایید تا داوران به این موضوع رسیدگی کنند

پاسخ به سوالات مطرح شده -44-

 
اگه به خاطر اشتباه نکردن فیس و تیر زدن روی فیس خودمون و اشتیاه نزدن فیس کنار , یه علامتی چیزی کنار فیس بزاریم تا گم نکنیم خطا محسوب میشه مثلا گوشه ای رو با خودکار پررنگ کنیم تا از توی اسکوپ بشه دید و فیسو گم نکنیم 
 
داشتن هر گونه امتیاز اضافه تری نسبت به تیراندازان دیگر ممنوع است . برگزار کننده ی مسابقه باید شرایطی رو فراهم کنه که این مشکل برای شما و سایر تیراندازان بوجود نیاد . در صورت مشاهده هر علامتی که داور به این نتیجه برسه به منظور علامت گذاری برای داشتن امتیاز اضافه تری نسبت به بقیه تیراندازن بر روی فیس است ، بلافاصله فیس رو عوض می کنند .  
( مثل همین موردی که اشاره کردید و یا پررنگ کردن مرکز فیس و ...)

پاسخ به سوالات مطرح شده

خانم رسولی در خصوص نظرتون در باره عدم تعلیق فدراسیون خواستم بگم شماها که بلدین چرا زودتر حرف نمیزنین مطمئنا به سایتهای مختلف سر میزنین پس اگه چیزی میدونین زودتر بگید نه اینکه یه کشور به هم بریزه بعد از کلی حرف و حدیث پاشید بگید این جوری نیست این جوریه تازه اخرش هم میگید کمی فکر کنید ما فکر کردن بلدیم شما دارو بین المللی هستین !!!ما که فقط تیر میزنیم از کجا بفهمیم مخصوصا وقتی خود صفائی میگه تعلیقیم پس نه ایشون ادم نادونی هست که الکی حرفی بزنه نه ما اطلاعات بین المللی داریم این وظیفه شماست که این طور مواقع زود اطلاع رسانی کنید 

 

دوست عزیز من در وبلاگ دزآرچری هم خدمتتوتن توضیح دادم که من اصلا درجریان اتفاقاتی که باعث شده بود دوباره این حرفها زده بشه نبودم ... این موضوع رو در مصاحبه ی تلویزیونی شنیدم و همون موقع اعلام کردم که این فکر اشتباهه ... مسلما اگر زودتر هم متوجه می شدم این اتفاق زودتر می افتاد . ..  

(جالبه که همین اطلاع رسانی که کاملا بی طرف بوده و فقط اتفاق رو شرح دادم با عکس العمل شدید بعضی از دوستان همراه شده که شاید دوست نداشتند این موضوع رو کسی بدونه و می خواستند با همین وسیله حاشیه های رشته ی تیراندازی با کمان رو بیشتر کنند ... فقط دوست  دارم بدونین که من نه با کسی دشمنی دارم نه در باند گروهی هستم .. من یک کماندار هستم که بیشتر از افراد ، آینده ی رشته ای که در اون 8 ساله زحمت کشیدم  برام مهمه ... و همینطور بزرگانی که منو با این رشته آشنا کردند و حمایتم کردند که بتونم در اون رشد کنم برام بسیار محترم هستند و مهمتر از همه اینها این مساله هست که " من می دونم از کجا اومدم و با کمک چه کسانی به اینجا رسیدم")

پاسخ سوالات مطرح شده -43-

آقای مولوی پرسیدند: 

اگر تیراندازی بیشتر از 3 تیر مجاز خود در یک اند تیر بر روی سیبل شلیک کرده باشد و قبل از رسیدن داوران ثبت امتیاز به سیبلها و دور از چشم آنها تیرهای اضافه خود را خارج کند آیا میتئان به استناد شهادت دیگر تیر اندازان به انجام این کار آن تیر انداز را جزیمه کرد یا حتما باید داوران انجام آن عمل را دیده باشند.
در صورتی که شهادت چند تن از تیر اندازان وجود داشته و مورد قبول قرار گیرد مجازات تیر انداز چه خواهد بود؟  
 
عمدتا این اتفاق نمی افتد که همزمان رسیدن تیراندازان به سیبل ، داوری در آن منطقه نباشد که اعمال تیراندازان را شاهد باشد ... در نهایت امر داور اصولا باید شواهدی که خودش می بیند را ملاک عمل قرار دهد ... مثل اینکه تیراندازانی ادعا کنند تیر تیرانداز دیگری که روی سیبل تیرش رد شده 10 است .. اما داور تا تیر و سوراخ علامت نزده را پیدا نکند نمی تواند امتیازی به تیرانداز بدهد .

پاسخ به سوالات مطرح شده -42-

آقای مولوی پرسیدند  

سلام خسته نباشید اگر در زمان مسابقه در دور حذفی در زمان شلیک، کمان یکی از تیراندازان در چرخش بعد از شلیک یه کمان و تجهیزات کماندار دیگر که آماده رهاکردن تیر است برخورد کند و باعث انحراف تیر تیرانداز شود به شکلی که تیر ازدست برود . باتیرانداز بی احتیاط و تیراندازی که تیر خود را از دست داده و معترض است چه برخوردی باید کرد.  

 

  

متاسفانه هیچ برخوردی نمی توان کرد و این بدشانسی تیرانداز است . اما اگر داور متوجه بشه که این کار از روی عمد تکرار شده اونوقت می تونه به سرداور اطلاع بده و در نهایت می توان این تیرانداز رو به دلیل به هم ریختن مسابقه، رفتار غیر ورزشکارانه و ... از مسابقه اخراج کرد ... اما باید مطمئن بود که واقعا عمدی بوده و نظر شخصی داور نسبت به آن تیرانداز  در تصمیم گیری تاثیر نداشته باشد.