وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

جواب سوالات مطرح شده -۴۰-

سمیناریا کلاس داوری به این نتیجه رسیدید که خرابی ناک جزء خرابی تجهیزات است؟


جواب مطرح شده در مجله داوری ترجمه ی جواب نوشته شده در مجلات داوری فدراسیون جهانی است ......

اشتباه از چه کسی است ؟ داور ؟ مربی ؟ ورزشکار؟ - 2

مسابقه فینال برای کامپوند بانوان درحال برگزاری است. در اند سوم تیرانداز A 29و تیرانداز B 28می زند . بنابراین داور اعلام می کند که تیرانداز B باید اند چهارم را شروع کند زیرا که شروع کننده هر اند/ست در مسابقات فینال شخصی است که اند قبل را کمتر زده ( در صورت تساوی در اند قبل ، شروع کننده بازی ، اند را شروع می کند )  این درحالی است که در مجموع امتیازات تیرانداز A امتیاز کمتری دارد . تیرانداز A به داور متذکر می شود که امتیازش در مجموع کمتر است و داور با به او می گوید همه چیز مرتب است و آغاز مسابقه را به DOS اعلام می کند . در این زمان مربی ورزشکار B  به تیرانداز خود می گوید که داور اشتباه کرده و تیرت را بزن و به این موضوع باعث می شود که تیرانداز A نیز تیر خود را در زمان خود شلیک نکند . بعد از پایان زمان اول که متعلق به تیرانداز A بود سوت زمان تیرانداز B  زده می شود اما این بار تیرانداز A تیر خود را پرتاب می کند . این امر باعث می شود هر دو تیرانداز کارت قرمز گرفته و بالاترین امتیاز هر دو نفر کسر شود ... 


و قوانین مرتبط با این موضوع»:


12.2.2 شلیک تیر، قبل یا بعد از زمان مشخص شده یا خارج از ترتیب در مسابقات متناوب ، سبب می‌شود که تیرانداز یا تیم بالاترین امتیاز آن دور را از دست بدهد و امتیازMiss  دریافت کند.


13.4 زمان تیراندازی و محدودیت‌های زمانی :

13.4.1  20ثانیه : زمان مجاز برای هر تیر ( که شامل تیر طلایی نیز می‌باشد ) در تیراندازی متناوب در مسابقات المپیک راند ، کامپوند راند و حذفی داخل سالن.


 

13.2 در مسابقات قهرمانی جهان، جام جهانی و دیگر بازی‌های بزرگ بین‌المللی

13.2.1 در مسابقات المپیک راند ، کامپوند راند و داخل سالن ، در بخش حذفی انفرادی :

  • ·    در حین اولین مسابقه‌ی دور حذفی یا فینال، ورزشکاری که در خط بالای جدول قرار گرفته به سمت چپ تیراندازی خواهند کرد . (ببینید ( تصویر 1 : جدول حذفی بازی‌ها 1A (104 تیرانداز ، بای مجازات ))) .

ترتیب سیبلها مورد استفاده برای هر مرحله از رقابت به انتخاب برگزار کننده است .

  • ·    در مراحل حذفی 48/1 ، 32/1 ،24/1 ، 16/1(همچنین برای داخل سالن) ، روی هر فیس دو ورزشکار حریف تیراندازی می‌کنند. از راند 8/1 حذفی هر ورزشکار روی سیبل جداگانه تیراندازی خواهند کرد .در این مراحل خود ورزشکاران برای ثبت امتیاز و کشیدن تیرها به پای سیبل ها می‌روند.
  • ·    در مراحل فینال (حذفی انفرادی، تیراندازی متناوب) هر ورزشکار روی یک سیبل تیر می‌زند و برای ثبت امتیاز و کشیدن تیرها پای سبیل نخواهد رفت . هر ورزشکار نماینده ای را جهت مشاهده امتیازات ثبت شده و در آوردن تیرها مشخص می‌کند، تیرهای هر اند بعد از اتمام اند بعدی به تیراندازان برگردانده خواهد شد.
  • ·    در مسابقه تیراندازی متناوب تیراندازی که در مرحله مقدماتی در جایگاه بالاتر قرار دارد در مورد اینکه چه کسی تیراندازی را شروع کند تصمیم خواهد گرفت. تیر اندازی که کم‌ترین ست پوینت (ریکرو)و یا جمع امتیاز (کامپوند) را کسب کند در اند بعدی تیراندازی را شروع خواهد کرد. اگر تیراندازان مساوی شوند تیراندازی که در اولین اند/ست پوینت تیراندازی را شروع کرده، در اند بعدی/ یا در تیر طلایی، اول شروع خواهد کرد.



اطلاعیه - فرم ارزیابی

این کمیته در نظردارد برای ارزیابی عملکرد داوران فرمی را تهیه نماید تا به داوران بر اساس میزان و کیفیت فعالیتهایشان امتیازاتی را تعیین و در پایان سال داوران را بر اساس این امتیازات رتبه بندی نماید . لذا از همه داوران خواسته می شود تا فرم پیشنهادی خودشان را تا پایان روز 29 فروردین به ایمیل زیر ارسال نمایید تا از نظرات شما نیز در این فرم استفاده شود .  

 

ghzl.rassouli@gmail.com

سال نو مبارک


به دلیل تاخیر در انتشار مجله داوران شماره 8 ، نکات داوری ، مقصر کیست 2 و 3 ووووو.... پوزش می طلبم ... احتیاج به یک استراحت طولانی دارم برای اینکه بتونم دوباره انرژی داشته باشم