وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

جواب سوالات مطرح شده - 25-

 آرچر پرسیدند

سلام 
در یک مسابقه و در یک خط، دو تیرانداز حضور دارند که مدل تیرهایشان، رنگ پرها و رنگ ناک تیرها کاملا یکسان است. آیا نباید جاهایشان عوض شود تا راه تقلب برخی از تیراندازان سودجو!بسته شود؟ اگر یکی از تیراندازان درخواست کند عملکرد داور باید به چه صورت باشد.
سوال بعدی اینکه در یک خط امتیازات توسط تیراندازی که امتیازات را ثبت می کند، به عمد اشتباه نوشته می شود و تیراندازان دیگر در خط مرتب داور را برای تصحیح امتیازات در برگه احضار می کنند، آیا داور می تواند به ثبت کننده امتیاز اخطار بدهد یا اینکه باید منتظر بماند تا تیراندازان در آن خط اعتراض کنند و بعد این کار را انجام بدهد؟ممنون می شم اگر توضیح بدهید. 
 

1- همانطور که همیشه گفته شده داوران باید هرکاری که باعث می شود نظم ، امنیت و عدالت بیشتر در مسابقه  ایجاد شود را به سرداور پیشنهاد دهد تا سرداور شرایط را با هماهنگی با بخش های دیگر (DOS و ... ) بوجود آورد .  اما نحوه ایستادن تیراندازان روی خط ها با کنترل مسئول فنی مسابقه است و اگر داوری بدون هماهنگی اقدام به جابجایی ورزشکاران نماید ممکن است مشپکلات بعدی را به همراه داشته باشد . نظیر وجود بیش از یک یا دو تیرانداز هم تیمی روی یک سیبل .

  

2- تا وقتی که تیراندازان روی خط تقاضا نکنند داور وارد عمل نمی شود مگر اینکه مساله ای  را حس کند که باعث بروز مشکل در برگزاری مسابقه خواهد بود .  

نظرات 1 + ارسال نظر
آرچر سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:41 ق.ظ

دست شما درد نکنه. ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد