وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

جواب سوالات مطرح شده -18-

خانم کاشانی نیا پرسیدن : 

سلام خانم رسولی
یکی از دوستان و هم باشگاهی های خوبم، مطلب Pass through را خوانده و یک سوال براش پیش آمده. سوال را برای شما می نویسم البته فکر می کنم چون متن من زیاد گویا نبوده و خوب مسائل را توضیح ندادم این سوال براش ایجاد شده، لطفا راهنماییش کنید. سوال این است :
تو مسابقه های خارج سالن،اگه مسابقه تو ی زمین چمنی چیزی باشه بعد تیر رد بشه ولی خیلی دور تر از سیبل بیوفته؛یعنی مثل تیرهای ما که بعضی وقتا تا ته زمین میره اون موقع تیرانداز چه جوری باید ثابت کنه تیر زده و تیرش رد شده؟
فکر کن وسط مسابقه با داور بری دنبال تیر بگردی؟
بازهم از همکاری شما تشکر می کنم.


سلام دوست عزیز 

برای اثبات رد شدن تیر راههای زایادی وجود داره . 

1- مسلما تیری که از فوم رد شه اینقدر سرعتش گرفته شده که خیلی لز سیبل فاصله نگیره . 

2- پرهای تیر و شفت اثراتی از فوم رو دارند 

3- فوم درحدی آسیب دیده هست که امکان عبور تیر ازش باشه . هرچی خرابی فوم بیشتر باشه ، تیر عقب تر می ره 

4- روی فیس در بیشتر موارد رد پرهای رد شده وجود داره 

5- دقیقا فکر کن ...!. چون تیرانداز ها به همراه داور ها باید دنبال تیرشون بگردن . اما چند دقیقه محدود رو به این کار اختصاص می دن ... درحدی که زمان مسابقه رو زیاتد نگیرن . 

نظرات 2 + ارسال نظر
آرچر دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:34 ب.ظ

سلام
خیلی جالب و فداکارانه بود! من اصلا فکر نمی کردم شما در هر وضعیتی به سوالات ما پاسخ می دهید!!! حسابی شرمنده شدم!
من که دیگه تا خود 14 فروردین مزاحم نمی شوم و مطلب اسکورینگ نمی نویسم. آن طرف سال دوباره شروع می کنم به نوشتن ! با اجازه!

اگر که به خاطر درگیری خودت می گی عیبی نداره اما اگر به خاطر من می گید اتفاقا خلوت ترین روزها همین روزهای عید هست برای من

کامپوندی بعد از عید! جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:36 ب.ظ

سلام
اگر اشتباه نکنم (همان طور که خودتان فرمودید!)چنانچه تیری در وضعیت Pass through باشد ولی هیچ سوراخی روی فیس توسط داور پیدا نشده باشد، در اینصورت هیچ امتیازی به تیرانداز تعلق نمی گیره!
پس سوال این است که چرا در بانسر حداقل امتیاز سوراخی که کمترین امتیاز را دارد و علامت زده شده به تیرانداز تعلق می گیرد؟ می شود که مثل همیشه لطف کنید و پاسخ بدهید، استاد! سال نو هم مبارک (هرچند فکر کنم این دفعه ی هزارم است که دارم این را می گم!)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد